4 februari - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van DonaldKoomen - WaarBenJij.nu 4 februari - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van DonaldKoomen - WaarBenJij.nu

4 februari

04 Februari 2016 | Nederland, Hengelo

vandaag een verplaatsingsdag,450 km gereden naar Haast aan de tasmanzee. bewolkt vandaag en af en toe regen.
temperatuur is wel lekker,boven de 20 c.
mooie route langs bergen en meren en we passeren de Southern Alps nu aan de westzijde.
als je hier aan de westkust problemen met je auto hebt,heb je een probleem want je hebt hier geen mobiele telefoondekking.en ik heb nog wel een Nieuwzeelandse simkaart.
we zijn nog even naar Jackson Bay gereden en dan zit je letterlijk aan het eind van de wereld,want hier kun je niet verder.lopend ook niet.
nog een bordje gezien met pas op ! overstekende pinguins.
we zijn nog even naar het strand geweest om ze te zien,maar helaas alleen maar de hier beruchte sandflies.
kleine stekende vliegjes en we hadden ons niet ingespoten dus maar weer terug naar ons riante motel(2 kamers in de verhuur).dit is ook het duurste stukje Nieuw zeeland omdat het zo afgelegen is.
nog wel even getwijfeld om een stukje land te kopen aan het strand voor
70.000 euro aar ja dan moet er nog een huis bovenop,dus maar niet gedaan.o ja nog even bij bungee jumpen gekeken,maar je oest zo lang wachten dat we het maar niet hebben gedaan...