11 febr - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van DonaldKoomen - WaarBenJij.nu 11 febr - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van DonaldKoomen - WaarBenJij.nu

11 febr

11 Februari 2016 | Nederland, Hengelo

vandaag weer met 28c en blauwe lucht 350 km verderop gereden naar New Plymouth aan de westkust.
wat opvalt is dat het in het begin erg druk was op de weg vergeleken met het Zuidereiland.
ook zijn de huizen en tuinen veel verzorgder,verder was het in het begin niet zo groen,maar dat veranderde naarmate we bij New Plymouth kwamen.
eerste stuk van de route niet bijzonder,veel landbouwgebied,maar de reden dat we hier naar toe gingen was Mount Taranaki.(Google maar eens)
ze zeggen dat dat dit een van de mooiste bergen van de wereld is.
klopt ! hij was de hele dag bewolkt maar s avonds tegen 18.30 was de bewolking weg en zijn we gereden naar een meertje waar je een prachtig uitzicht hebt op de berg.(is trouwens een vulkaan).
helaas was de meeste sneeuw weg anders heb je het perfecte plaatje,nog een paar mensen gesproken die de berg hebben beklommen(8 uur lang)en het schijnt nogal gevaarlijk te zijn,want er zijn al verschillende doden gevallen op deze berg.
lekker wezen uit eten in een ierse pub met een corona en een lager en terug naar ons goedkope maar mooie hotelkamer.

• 11 Februari 2016 - 18:02

Ingrid En Erik:

Hoi Liesbeth en Donald,

Jullie maken veel kilometers zowel lopend als rijdend.
    Straks zijn jullie weer aan vakantie toe want van uitrusten komt niet veel terecht.
    Mount Taganaki is idd een mooie berg.

Ingrid en Erik