12 februari - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van DonaldKoomen - WaarBenJij.nu 12 februari - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van DonaldKoomen - WaarBenJij.nu

12 februari

12 Februari 2016 | Nederland, Hengelo

vertrokken uit New Plymouth en via de Forgotten World Hwy naar Ohakune in Tongariro Nat.Park gereden.
een route die ten onrechte niet veel gereden wordt, want over 150 km doe je er 3 uur over door alle bochten,maar hij is ontzettend mooi.
je rijdt door bossen met hoge palmvarens en cypressen en hele apart gevormde heuvels.
deze hebben een beetje de vorm van pyramides over elkaar heen,we hebben geen van beide ooit zo iets gezien.
herhaaldelijk hebben we gestopt en ons vergaapt aan de natuur.
en weer rustig ,ik heb zo'n beetje 40 auto's geteld in die 3 uur.
opvallend is dat het gros van de huizen een golfplaten dak heeft hier in Nieuw Zeeland,heel af en toe zie je een soort van dakpannen.
vlak voor het park zit je in een filmset van Lord of the Rings,want Mount Doom is in zicht ! (in het echt heet die Mt Ngauruhoe) en iets verderop de besneeuwde Mount Ruapehu.
het is net of we vandaag in het paradijs rondreden,enige wat ontbrak waren een paar vrienden,pak kaarten en een krat bier.(en nog iets maar dat weet Arthur wel).
inmiddels zijn we aan gekomen in ons chalet en dat is zo mooi en luxe,uitzicht op de besneeuwde vulkaan en van alle gemakken voorzien.
we gaan morgen toch de zware Tongariro Crossing doen en worden om 07.00 opgehaald door een busje .
spannend want hij schijnt echt zwaar te zijn met een stijging van 1100 mtr naar 2100 mtr.
we zullen het zien!

• 12 Februari 2016 - 11:41

Arthur:

Donald & Liesbeth, ik heb zojuist jullie reisverslagen van de afgelopen weken even doorgelezen. Onderhoudend mag ik wel zeggen. Vergezeld gaand van mooie foto's. Zo te zien en te lezen vervelen jullie je absoluut niet. Ik ben wel een beetje jaloers op dat wat jullie met zijn beiden allemaal ondernemen. Is het conditioneel alllemaal een beetje voor jullie te doen. Gaat het Liesbeth ook allemaal goed af.
    Jij komt ook in Nieuw Zeeland als nat uur liefhebber wel aan je trekken zie ik. Ik wens jullie veel plezier met jullie komende ondernemingen. Geniet ervan, met zo nu en dan een lekker pilsje. Wij nemen er vanmiddag naar het tennissen er nog wel een paar op jullie gezondheid. Veel plezier en we spreken elkaar nog wel via de app. Have Sun & Fun.

• 12 Februari 2016 - 12:03

Marcel Van De Plas:

Hoi Liesbeth en Donald ziet er allemaal super uit. Veel natuur, weinig mensen en erg groots allemaal.
    Mooie foto's. Ben benieuwd of het Noorde-Eiland veel drukker is? Nog heel veel plezier de komende 2 weken en geniet ervan. groetjes Dianne en Marcel

• 12 Februari 2016 - 20:04

José Mos:

Wat een super leuk en mooi verslag tot nu toe met geweldige foto's.
    Heel veel succes met de Tongariro Crossing en doe vooral voorzichtig.
    De Mosjes wensen jullie nog heel veel plezier maar dat gaat vast lukken.
    Veel liefs van ons.

• 12 Februari 2016 - 20:41

Ans:

Donald en Liesbeth, geweldig jullie belevenissen, wij hebben de mount Ruapehu helemaal zwart gezien er was toen een kleine eruptie en wij vonden het park ook helemaal te gek, succes met jullie Tour van morgen.